In English we use imperatives to :
The positive imperative is the same as the infinitive. The negative imperative is don't + infinitive.
Notes for use of imperatives :
In English an imperative sentence does not require a subject; the pronoun "you" is implied.
Imperative Example Sentences :
Positive Examples of Imperatives :
Negative Examples of Imperatives :
Imperative example sentences | |
---|---|
Come on! Let me introduce you to them. | Давай! Позволь мне представить тебя им. |
Okay, let's check the blue ones first then. | Ладно, давай сначала посмотрим все голубые пакеты. |
Just give me a call 15 minutes before you arrive. | Просто позвоните мне за 15 минут до своего прихода. |
Don't be a f*cking liar! | Да не п**ди! |
Alright, let me check that for you. | Хорошо, я проверю. |
Let me show you how to do it! | Дай показать тебе, как это делать! |
Yes okay, let's go inside so I can show you the house. | Да, ладно, пойдемте внутрь, я покажу вам дом. |
He might be overly excited, try not to hold him too tight. | Он, наверное, переволновался, постарайся не держать его очень крепко. |
Yeah, I can give you a kiss, come here. | Ага, я могу тебя поцеловать, иди сюда. |
Here is your f*cking tenner, spend it wisely! | Вот твоя гребаная десятка, потрать ее с умом! |
Let me ask. | Позволь мне спросить. |
Forget about what I said about Jen and Mike! | Забудь, что я сказал о Джен и Майке! |
That's a good idea, let me get him then. | Отличная идея, пойду и заберу его. |
I can hear you, don't hang up, Jen! | Я тебя слышу, не клади трубку, Джен! |
That's fine, say hi to everyone. | Хорошо, передавай всем привет. |
Let me ask the girls if they want something, too. | Позволь мне спросить девочек, хотят ли они ещё чего-нибудь. |
Oh sorry, please don't think I'm overreacting! | Ой, прости, не думай, пожалуйста, что я слишком бурно реагирую! |
Don't act like you don't understand. | Не веди себя так, будто ты не понимаешь. |
Come on, Cate! | Ну же, Кейт! |
Yeah, please just throw it in the bin. | Ага, пожалуйста, выброси ее в мусорку. |